Obchodní podmínky
Tyto
obchodní podmínky platí pro nákup z internetového obchodu www.hackovanky.cz
Jedná se o zakázkovou ruční výrobu a podmínky blíže upřesňují práva a
povinnosti prodávajícího a kupujícího.
Kontaktní údaje
Provozovatel: Vendula Zajícová
Sídlo: Malý Skalník 1474, 755 01 Vsetín
IČ: 14081211
Banka: Fio banka
Číslo účtu: 2602099721/2010
Provozní
doba:
pondělí - pátek: dle objednávek
sobota - neděle: zavřeno
Prodávající se zavazuje na písemnou nebo elektronickou korespondenci ze strany kupujícího reagovat neprodleně, nejpozději ve lhůtě dvou pracovních dnů.
Informace k objednání zboží
Informace ohledně zakázkového zboží a ceně uváděné prodávajícím na webových stránkách jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.
Kupující projeví zájem o vybrané zboží prodávajícího zasláním vyplněného poptávkového formuláře na webových stránkách www.hackovanky.cz, případně dotazem přímo na e-mail prodávajícího. Následně prodávající zašle kupujícímu potvrzující e-mail ohledně dostupnosti zboží, termínu dodání zboží, celkovou částku za zboží včetně nákladů na doručení a potřebné platební údaje a aktuální obchodní podmínky.
Zaplacení požadované částky za zboží na účet kupujícího se považuje za uzavření kupní smlouvy. Úhradu potvrdí prodávající kupujícímu e-mailem nebo sms zprávou ihned po připsání částky na účet.
Způsob platby
Přijímáme pouze platbu bankovním převodem na účet číslo 2602099721/2010.
Kupující poukáže platbu za zboží na bankovní účet prodávajícího následujícími
způsoby:
1. bankovním převodem z účtu (internetbanking, GSM banking),
2. složením peněz v hotovosti, na kterékoliv pobočce banky prodávajícího
přímo na jeho účet.
Splatnost objednávky je 5 pracovních dnů, po této lhůtě je objednávka
automaticky stornována !!
Zaplacené zboží bude kupujícímu, v případě, že je skladem, vyexpedováno nebo objednáno ve výrobě.
Změna ceny zboží nemá vliv na
celkovou hodnotu již přijaté objednávky kupujícího. Veškeré zboží bude
expedováno v souladu s expediční lhůtou uvedenou u daného typu zboží. V případě,
že z provozních důvodů nebude možné expediční lhůtu dodržet, bude kupující o
této skutečnosti okamžitě informován telefonicky nebo e-mailem a bude s ním
dohodnuto náhradní řešení.Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí objednávky.
Fotografie uvedené na stránkách obchodu odpovídají prodávanému zboží, lišit se
mohou pouze odstíny barev materiálů.
Doručování zboží
Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, podle lhůty, která je uvedena vždy u výrobku. Je-li u zboží "skladem", prodávající zboží odešle do 3 pracovních dnů od uhrazení objednávky na účet prodávajícího. Kupující je povinen zboží převzít a zkontrolovat.
Za splnění dodávky se považuje dodání předmětu koupě na adresu uvedenou kupujícím. Dopravu na adresu určení zajišťuje prodávající. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí od přepravní služby co nejdříve překontroloval. V případě, že je obal zboží poškozen, měl by kupující uvést tuto informaci do předávacího protokolu přepravní služby.
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, odešle prodávající kupujícímu elektronicky (emailem) ihned po převzetí zboží, nejpozději do dvou pracovních dnů od převzetí zboží spotřebitelem.
Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu
a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění a jakým způsobem může
kupující práva z nich uplatnit.
Cena a způsob doručení
Způsoby dodání:
Dopravce Česká pošta - dle
platného ceníku
Dopravce PPL - dle platného ceníku
Poplatky za dodání zboží se mohou případně lišit, vždy jsou ovšem viditelně uvedeny v potvrzujícím emailu u daného výrobku.
Nedodrží-li prodávající lhůtu pro dodání nebo odeslání zboží, poskytne kupujícímu slevu ve výši 3 % z ceny příštího nákupu. Ostatní nároky kupujícího tím nejsou dotčeny.
Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení ve výši 10 Kč, maximálně však 300 Kč. Prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek prodeje.
Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
Kupující může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží.
Toto odstoupení od smlouvy není možné v případě, kdy je zboží zhotoveno na zakázku, tedy dle přání, požadavků a úprav kupujícího.
Odstoupení od smlouvy
v případě objednání zboží na zakázku, je možné jen do okamžiku zaplacení. Tedy
po přijetí platby na bankovní účet toto odstoupení možné není.
Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14 denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo smlouvy/faktury, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodávající v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.
Vrací-li kupující zboží osobně v provozovně prodávajícího, vrátí prodávající výše uvedené platby do 7 dnů od odstoupení od smlouvy kupujícímu na bankovní účet.
Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve,
než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal. Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající
oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a
započíst jej na vracenou částku.
Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv o
poskytování služeb za podmínky, že ke splnění došlo s předchozím výslovným
souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy; dále u
smluv na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího a u smluv na zboží,
které podléhá rychlé zkáze, u zboží, které bylo nenávratně smíseno s jiným
zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je nelze vrátit.
Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží ve lhůtě přiměřené okolnostem a/nebo pokud vyjde najevo, že kupující porušil již dříve uzavřenou smlouvu s prodávajícím.
Prodávající zároveň kupujícího upozorňuje, že smlouva není uzavřena, pokud jsou zde oprávněné pochybnosti o skutečné identitě kupujícího nebo v případě zjevných chyb v uváděných informacích o zboží nebo ceně.
Práva a povinnosti z vadného plnění
Jakost při převzetí
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let (záleží na délce záruky vztahující se ke konkrétnímu zboží) od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti.
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře
dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu
prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo
práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.
Zákonná práva z vad
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době.
V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
• odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
• bezplatné odstranění vady opravou;
• přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
• vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při
uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu
neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li
o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění
vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro
stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad
(nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní
ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.
Prodávající neodpovídá za vady ( povolení materiálu v udaných mezích 1-2 cm ), jedná se o běžné "chování" materiálu.
Vyřízení reklamace
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi, číslem objednávky). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od okamžiku uplatnění (oznámení) reklamace. Kupující předá či doručí zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě současně nebo následně po uplatnění reklamace. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
Prodávající se zavazuje o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.